söndag, oktober 18, 2009

Milla Lycke-Li Möller

Så var hon då här. Hon som jag var så säker på var en han. Liten är hon, bara 2665 kg tung och 48 lång så vi får stanna här på sjukhuset ett par dagar extra för att se till så att hon växer till sig. Men det gör inget. Jag kan behöva lugn och ro och någon som passar upp när eftervärkarna ställer till det eller när amningen krånglar.

Det började med en fika på Waynes i lördags. Inget får igång värkar så bra som en riktig Waynesfika. 12 timmar senare var värkarna inte så roliga länge och vi var uppe på förlossningen vid 23.00. 00.52 var så donnan ute och vi stolta tvåbarnsföräldrar.

Hon är fin, jättefin. Hon ska bara växa i de där svullna ögonen och gollumfrisyren hon lagt till med. Bilder utlovas så fort vi får komma hem.

Men nu har ni koll på läget fina bloggläsare. Själv har jag ingen koll alls. Kommer inte ihåg hur man gör med de lite mindre folket. Hon kallar, bäst att lyda.
Kram

24 kommentarer:

  1. Stort grattis till er!!! Vilket fint namn också :-) Ska bli spännande att få se lilla sötnosen sen. Ta hand om er nu och NJUUUUUT. Kramar S!

    SvaraRadera
  2. Jätte, jättestort grattis till en liten lillasyster!!

    // Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Massa massa kramar! Åh vad kul! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Jättegrattis till lilltösen. Theo är nu en stolt storebror. Ta vara på lugnet och ta vara på varandra. Grattiskramar till er.
    Carro

    SvaraRadera
  5. *s* ja kan inte annat än att le, varför sågs vi inte på waynes tidigare...Så härligt snabbt det blev tillslut och vad härligt med lilla milla. Ja tycker hon är lagom stor, bra jobbat..mys nu, vi får väl ställa in fikat på måndag..nu när hon är ute..*s* ses när du orkar kramizz sara

    SvaraRadera
  6. Stort grattis!!! Äntligen stor lycka för er. Jag såg er flera gånger på avdelning 16 B, vi pratade aldrig men jag föll för Theos klara klokhet i ett par meningar jag hörde på håll ett par gånger. Jag funderade sedan på Theos öde ibland. För ett par månader sedan hittade jag din blogg som är så fantastiskt fint skriven. Många tårar men också många leenden har den givit mig. Hoppas nu på allt gott för er och detta nya lilla fina liv ni fått att förvalta

    SvaraRadera
  7. STORT grattis till er lilla prinsessan!
    Er underbara prins däruppe är säker en stolt storebror.
    Lycka till med allt!
    Fam Roth

    SvaraRadera
  8. VÄLKOMMEN TILL vÄRLDEN, MILLA-LYCKE LI.
    ATT HA FÅTT ETT SÅNT JÄTTEFINT NAMN KAN BARA BETYDA LYCKA.
    STORT GRATTIS TILL ER OCH VARMT LYCKA TILL.
    (nu kan väl Eskil dra, ha..ha..)
    BIBBI i MOTALA.

    SvaraRadera
  9. Det blir Eskil nästa gång....vänta bara :)

    SvaraRadera
  10. Jag visste det!
    Kände det på mig idag därför kastade jag iväg ett medd tidigare i eftermiddags på ditt förra inlägg....
    Vad härligt med en lillasyster. Theo hoppar nog glatt runt på de fina molnen, som den stoltaste storebrorsan.
    Grattis! Kraam

    SvaraRadera
  11. Grattis till lillasyster. Fina namn ni valde.

    SvaraRadera
  12. Jättestort grattis Rebecka!

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till lilla Milla! Ta hand om er nu! kram kram

    SvaraRadera
  14. Stort grattis till er Milla!!
    Kramar Nalina

    SvaraRadera
  15. Största grattis och varma kramar till er!

    SvaraRadera
  16. Åh ett stort grattis.
    Har följt din blogg och är så glad att allt har gått snabbt och bra och att ni fått en söt liten prinsessa med ett jättefint namn. Grattis igen.

    SvaraRadera
  17. Stort grattis till er dotter!!! Kram Markus och Sofie

    SvaraRadera
  18. Grattis grattis och välkommen till världen lilla söta tjej!/Emma-Karin

    SvaraRadera
  19. Säger det igen, ett stort GRATTIS! Så underbart med en liten tös. Är så otroligt glad för er skull.
    Fint namn också, ska fortsätta med att ge namnförslag till era barn:)
    Ta hand om er så ses vi snart, så vi får se lillan.
    Theo är världens stoltaste storebror kan jag lova.

    Kram från mig och mina tjejer

    SvaraRadera
  20. Ååååh,största GRATTIS Äntligen,så många vi är som är sååå lyckliga med er.Högsta tron att Theo är den lyckligaste storebror man kan tänka sej.All lycka och välgång till er.KRAM

    SvaraRadera
  21. Grattis till den lilla dottern. Njut av den tid som kommer den går alldeles för fort.

    SvaraRadera
  22. Stort grattis till er lilla dotter, Theos lillasyster. Jag säger som många före mig, njut av tiden - men jag misstänker att vi som förlorat barn är lite extra bra på just det.
    Kramar till er alla o massvis med lycka till.

    SvaraRadera
  23. Grattis! Jättegrattis! Hon är görsöt!

    Du vet ju att jag gillar att hitta fel. Kan bara inte motstå att påpeka det här. Ni har inte alls fått en pyttetjej, ni har en gigant på 2665 kg, det är två och ett halvt ton det!

    Hoppas att allt känns bra och ni är hemma och tar det lugnt!

    SvaraRadera
  24. Haha, så typiskt dig. Du får tänka dig ett kommatcken där det ska vara eller så kanske jag fått en elefantunge. Kram kram och hoppas det går bra att jobba i linköping.

    SvaraRadera