torsdag, oktober 01, 2009

Antiklimax

Fredag och mannen fyller år. Blir lite kalas framåt kvällen annars får vi nog ta det lite lugnt idag så "farbrorn" och hans tjocka brud mäktar med. Grattis på 35-års dagen älskling!

Jag har funderat lite på det här med graviditet och att kroppen förvandlas så abnormt och abrupt. Det är ju långt ifrån bara magen som ändrar karaktär. Måste säga att jag tycker att graviditet är jättefint...på andra men när man är mitt uppe i det själv är det inte lika enkelt att ta till sig av det fina. Det blir lätt lite av ett antiklimax när man får komplimanger om hur vacker man är, hur man lyser och samtidigt kliar sönder benen på grund av graviditetsklåda, svettas och andas som man befunnit sig mitt i en klimakterieövergång, har ont i magen av förstoppningen, i ryggen av foglossningen och sliter sitt glanslösa hår över skosnöret som precis gick upp och som på något sätt måste knytas igen.

Så till er som gett mig komplimanger som jag kanske varit en aning dålig på att ta till mig...förlåt. Jag blir glad, jätteglad...egentligen!

Trevlig helg fina vänner!

5 kommentarer:

  1. Önskar dig en härlig helg också och ett GRATTIS till maken. Han har födelsedag på samma dag som en av mina söner.
    Varma kramar i höstkylan från BIBBI.

    SvaraRadera
  2. Hej! Känner igen det där... att graviditet är vackrare på andra än en själv! Konstigt... Jag och min man Markus (Leif och Lisbeth Petterssons son i Lödde som du och din familj känner (det blev kanske lite långsökt!?) väntar vårt första barn i januari. Och hur många snälla kommentarer man får om sin fina mage så vet man själv att magen inte är det enda som växer! Men det kommer ju något väldigt fint av det!
    Jag har följt din blogg sedan i somras och Du skriver väldigt fint! Redan innan man träffat sin bebis i magen känner man ju en obeskrivligt stark kärlek och det är omöjligt att förstå känslan av att missta ett barn som ni gjort. Nu är det inte lång tid till Theos lillasyster/lillebror kommer och jag önskar Er lycka till med allt! Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Hej Sofie och kul att du läser. Hoppas att du får må bra i din graviditet och att du njuter av de där nattliga toasten. *ler* Hälsa Markus och grattis i efterskott till giftemålet.

    Kram Becka

    SvaraRadera
  4. Haha... har det spridit sig ända upp till Norrköping! Markus hälsar tillbaka, kram från oss båda

    SvaraRadera
  5. Fler som fyller 35 i år! Min Micke fyller han med fast nu i november. Tänker på er och önskar lycka till om vi inte ses framöver. Gratta Martin också på den stora dagen. Kram, Ida, Micke och Linnéa

    SvaraRadera