torsdag, mars 12, 2009

Ger plats åt saknaden...

Som en bra vän till mig skrev i ett sms idag efter mitt inlägg på bloggen igår. "Jag tror man måste ha mörka dagar för att inte stänga ute och hålla inne jobbiga känslor och tankar." Det är så sant. De mörka dagarna/stunderna är fruktansvärt jobbiga men på något konstigt sätt känner man sig en aning lättare efter att ha gråtit och vågat ge plats åt alla de där smärtsamma känslorna och minnen som smyger sig på. De kommer aldrig att försvinna. Det har jag redan accepterat. Det är nog inget jag vill heller. Jag vill ge plats åt saknad och längtan efter det underbaraste jag har/hade. Någonstans mitt i all smärta känns han nära.

Jag vill slå ett slag för Spinn of Hope den 28 mars. Detta är ett spinning-evenemang som pågår på ett 30-tal träningsanläggningar samtidigt. Bilda ett lag med vänner, kollegor, förenings- eller idrottskamrater. Varje lag ska hålla igång en spinningcykel i minst 12 timmar. Syftet är att samla in pengar till Barncancerfonden. Minst en miljon kronor är målet. Var med och anmäl dig/er på www.spinnofhope.se!

4 kommentarer:

  1. Ville bara säga att jag läser din blogg varje dag och den rör också mitt hjärta varje dag! Vilken fin liten kille du har, du måste vara en galet stolt mamma!!! Ta hand om dig och lycka till med bebisen

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket. Det är kul att höra att den berör. Och Ja, jag är en mycket stolt mamma.

    SvaraRadera
  3. De mörka dagarna måste få finnas men även de ljusa..När vi bär sorg tycker o tänker alla att man ska va si o så men jätte viktigt att också tillåta sig skratta o må bra ibland. Det är inget att skämmas för,att känna lycka. Ni kommer alltid bära en stor sorg men även underbara minnen. O bara för man är med om något tragiskt är man ej dömd till evig sorg utan lycka. Nu har ni en fin liten krabat att se fram emot med. Om M spinnar på denna gång me e jag redo igen....:)
    I dina mörka stunder kommer de sms igen:)Finns alltid här, Kram en "lustigt hittad vän:)"

    SvaraRadera
  4. Japp , jag ska göra comeback efter 4 år. Kommer hålla i en spinntimme av dom tolv som finns 28:e mars. Kl 15 kör jag ett Old School spinn-pass haha...

    Väl mött - Martin.

    SvaraRadera