torsdag, oktober 29, 2009

Uppdatering

En snabb uppdatering: Milla går upp bra i vikt och väger nu 2.845 kg (Lena: notera punkten). Vi har också gått på Minifom droppar och har klarat oss två nätter utan skrik. Istället är det (charmigt nog) en hel del stånk och stön, fisar och rapar som kommer från spjälsängen och hellre det än ekande kolikskrik i mörkret. Fänkålste är också inhandlat och hör och häpna riktigt gott. Lugnar alla små tjejer. (stora också tydligen). Nu är det bara nipplefrågan som måste lösas. Snäckskal fick jag tips om men vart får jag tag på det? Den här mamman är desperat och provar allt.

Min sömnlöshet har dock tenderat att bilda huvudvärk som jag inte blir av med. (Gick till och med och la mig mitt i Grey's igår). Antar att det bara är sömn som hjälper. Att hinna sova blir därför dagens uppgift.

Dags att ta tag i dagen. Kram

9 kommentarer:

  1. Härligt att höra! Låter som rapport från en glad och lycklig och trött mamma med ett helt vanligt och normalt litet barn, som ökar som det ska i vikt.
    REBECKA THORSELL...DU ÄR BÄST.
    Jag reser bort några dagar...under tiden ska ni ha det bra.
    Kramar från Bibbi i Motala.

    SvaraRadera
  2. Har du provat amningsnapp? Finns att köpa på babyproffsen/babyland. När jag låg på neo fick vi såna, de både skyddar "the nipple" och hjälper bebisen att få bättre sugtag.

    Hoppas det löser sig.. KRAM

    SvaraRadera
  3. Medela PureLan bröstvårtskräm
    Vårdar känsliga eller torra bröstvårtor, torr babyhud och torr hud.

    Finns att köpa på babyland och babyproffsen. Dyr men helt suverän.

    SvaraRadera
  4. Josefin (aldrig kommenterat förut)29 oktober 2009 kl. 10:49

    Du har säkert testat redan, men jag använde mjölkuppsamlarna från Apoteket jättelänge. Hade på dem hela tiden alltså, och med amningskydd utanför så att de inte skulle läcka. Då fick ju bröstvårtorna vara fria hela tiden och läka och insmorda med PureLan. Sen övergick jag till de där små nätkopparna som finns på t ex babyproffsen. Småsår läkte jättesnabbt så!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tips och goda råd. PureLan använder jag nu men det funkar så där tycker jag. Amningsnappen gjorde Milla "tuttförvirrad" och hon vägrade äta med den på. Använder nu nätkopparna för att lufta men det är inget litet jack jag har i tutten så jag antar att det tar tid att läka. Ammar nu bara varannann gång på det onda bröstet så att det får lite mer tid på sig, får se om det hjälper. Tack än en gång. /Becka

    SvaraRadera
  6. Jag har hört av säkra källor att dom blir bättre om mannen pussar på dom varje dag.

    SvaraRadera
  7. Oh, jag vet precis hur ont det gör, har haft problem efter båda mina barn. Urk, kan känna smärtan än...Jag fick köpa mina snäckskal på BB, det borde ju finnas på apoteket men är inte säker. //Pernilla

    SvaraRadera
  8. Gå till en djurbutik och köp vanliga snäckskal. Koka dom i 5 min och börja sedan använda dom. Jag provade med allt men det var bara detta som hjälpte. Om du undrar mer så får du höra av dig. Lycka till!!

    SvaraRadera
  9. Återigen Tack tack tack för alla goda råd. Kram Becka

    SvaraRadera