söndag, oktober 25, 2009

Besvikelse och bitterhet i allt det underbara

Vart tog den här veckan vägen? Milla blev i natt en vecka gammal. Det känns som om hon föddes igår. Gårdagen var en riktigt bra dag. Millas mage hade helt klart lugnat ner sig (hoppas det beror på Semperdropparna och att det håller i sig) och jag var nästintill smärtfri. Vi spenderade större delen av dagen ute på landet. Åt mammas goda mat och träffade släkten. Milla verkade uppskatta all uppmärksamhet och alla presenter. (mycket rosa blir det.)

Vi gjorde också första besöket hos Theo med lillasyster. En konstig känsla och en annan sorts saknad och tomhet efter gubben. Det är mycket som kommer tillbaka från tiden då Theo var en vecka gammal, många likheter mellan syskonen. Kan inte hjälpa att känna besvikelse, bitterhet över att aldrig få uppleva Theo i sin roll som storebror. Han hade varit världens bästa och stoltaste till lilla Milla.

Natten har gett fem timmars sömn och jag hoppas klara mig på det för idag ska M upp till Stockholm och jag och Milla får klara oss själva. Har jag tur kommer vackraste Jessica på en "hemma hos"-fika och så blir det nog besök av Millas mormor och morfar. Ny dag, nya utmaningar. Ha en riktigt höstlig söndag! Kram

2 kommentarer:

  1. Jag förstår så väl både din bitterhet och besvikelse över att inte Theo är med er fysiskt.
    Självklart hade han blivit en toppen-storebror!
    Men jag kan se hur han både samtalar med er och sitter och ler förtjust över vilken liten prinsessa han har fått till lillasyster!
    Ha en bra söndag, själv kära du.
    Tankar och kramar från Bibbi i Motala.

    SvaraRadera
  2. Skickar en kram! *kram*

    SvaraRadera