måndag, februari 09, 2009

Tack alla för att ni minns...

Oj vilken helg det har varit...vet inte ens hur jag ska kunna beskriva den. Fredagen bjöd ju som vanligt på trevligt sällskap på Munken. Lördagen var väldigt speciell med både tårar och glädje. Vi var uppe hos Theo tidigt och tände 5 ljus på hans grav. Vi hade också köpt en bil (BMV Cab) som han fick. Därefter blev det träning och vila innan vi begav oss ut till svärföräldrarna och åt tacos tillsammans med dem och mina parents. En trevlig kväll full av minnen och framtidsplaner. I går var vi återigen uppe hos Theo och blev så glada över att se alla fina blommor och nallar som han hade fått av alla er som bryr er om honom. Han var och är världens lyckligaste kille med så många bra vänner och bekanta. 

Hur som helst så har helgen tagit en hel del kraft för jag är helt slut idag. Har funderat en hel del på det här med förändringar efter det att Theo lämnade oss. Hur jag förändrats som person. Hur jag var innan, bilden av den Becka folk hade då mot den som de har nu.

Förändringarna är ganska stora. Och jag har fått jobba ganska hårt för att lära känna mig själv igen. Jag var ju mamma i lite mer än fyra år. Trivdes kanonbra i den rollen och tyckte jag gjorde ett bra jobb. Men när jag helt plötsligt var mamma utan barn blev det svårare. Tappade bort mig själv och vem jag var. Har nog fortfarande en bit kvar innan jag hittat mig själv. Till detta kommer ju också en hel del andra förändringar kring vad som anses viktigt, hur man prioriterar, tänker, vad man lägger energi på och mycket mycket mer. Jag kan fortfarande snart 9 månader senare överraska mig själv med att reagera på ett sätt som jag inte hade räknat med. På ett sätt som jag inte skulle ha gjort för ett och ett halvt år sedan. 

Jag jobbar vidare. jag tycker jag blivit en bättre person. jag hoppas ni håller med mig. Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar