måndag, november 22, 2010

Julstämning

Måndag morgon och jag känner mig oförskämt pigg och kry här i soffan med mitt morgonkaffe. (frånsett lite ont i halsen, men det tycker jag att man nästan får räkna med så här års). Jag måste nog börja med ett erkännande; jag är en svag människa. Klarade inte att hålla mig ens till den här veckan med julpyntet. Från och med igår morse lyser därför stjärnor och stakar i fönstrena hemma hos oss och jag stortrivs i det härliga julmys som infunnit sig. Inte minst nu när det sedan igårkväll snöar härligt på andra sidan.

Helgen har haft ett lunkande lugn över sig och vi har myst och hunnit med flera filmer, fikan med vännerna och familjebesök. Precis som det ska vara. Igår gav jag mig dessutom på ett spinningpass för första gången på många månader. Ångesten innan och ifrågasättandet över mitt förstånd under de där långa sextio minutrarna är som bortblåsta när den där duktiga känslan efteråt entrar både kropp och sinne. Ska försöka komma igång med just spinningen igen. Löpningen läggs på hyllan i och med att vikten ökar och jag vill spara mina knän, då är just spinning ett bra komplement för den där extra och så välbehövliga konditonen.

Idag ska jag sitta många och härliga timmar i frisörstolen. Som vanligt har jag ingen aning om vad jag vill frånsett att det kommer bli ny färg och i alla fall något kortare längd. Annars är det lite fix och trix med diverse måsten. Men mest ska vi mysa här hemma. Jag och Mills. (Mannen kanske får vara med också)

Trevlig måndag fina ni.

1 kommentar:

  1. Haha, heja heja. Julpynt VS Mr Möller 1-0! Jag tror jag följer ditt exempel och börjar nu jag mä!!! (jag gör iofs vad som helst för att komma undan att skriva på mitt examensarbete för en stund, men ändå...:)

    SvaraRadera