fredag, oktober 22, 2010

Överraskningar

Fredag redan. Jag vet att jag tjatar men tiden springer ifrån mig. Man tycker att man inte har gigantiskt mycket planerat i almanackan men änså rinner dagarna ifrån mig och jag hinner inte hälften av vad jag skulle vilja. (Tilläggas ska att ambitionsnivån är ganska hög.)

Igår var en riktigt bra dag. Vi gjorde ett för oss överraskande genombrott i lägenhetsjakten. Mer tänker jag inte säga...än. Men efter att ha pratat ihop oss lite kom vi fram till ett även för oss överraskande beslut. Hoppas det håller även om vägen dit känns milslång just nu.

Vi spenderade förmiddagen på Öppna förskolan Strömmen i gott sällskap. Även här överraskades jag. Detta är samma öppna förskola som Theo gick till både som frisk och sjuk och jag antar att man som en cancersjuk liten kille gör vissa avtryck. Jag har bara varit där en gång tidigare och känner ingen men började prata med en av föreståndarna och det visade sig att just hon mycket väl kom ihåg Theo och till och med sparat en teckning han gjort när han var där sista gången. (Vilket var 2 och ett halvt år sedan.) Teckningen fick jag, en klassisk Theo-tavla, lika underbar som han själv i glada, spralliga färger och hans namnteckning längst ner i kanten. Kan man bli annat än glad. Nu fredag. Kram

5 kommentarer:

  1. Åh vad underbart att få en teckning som Theo gjort. Jag kan tänka mig att man har full koll på alla grejer som han gjort och har sparat dem på ett speciellt ställe. Att man sen får en teckning som man inte sett förut som han har gjort måste kännas underbart. En hälsning från eran ängel :)

    Lycka till med era planer ;)

    " En som läser din blogg"

    SvaraRadera
  2. Fina lilla pojk...tittat lite på din blogg, hittade den när jag sökte på "sorg"
    Hoppas ni får en fin fredag....

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk att du skulle fråga just Tina och att hon hade sparat den, det är en mening med allt!

    Hoppas ni får en fin helg!

    Kram susanna

    SvaraRadera
  4. Det konstiga att hon sparade detta var att jag o Theo bara gick där under 3 månader. Dom måste haft massor av ungar som bara varit o hälsat på en kort period.

    Jag är tacksam o glad att hon sparade teckningen.

    Pappa

    SvaraRadera
  5. Underbara överraskningar! Allihopa!

    SvaraRadera