onsdag, september 15, 2010

Dyslexi?

Jag förstår om ni tror att jag gått och fått dyslexi med tanke på stavning och grammatiska konstigheter i bloggen de snaste inläggen. Så är dock inte fallet, utan jag är bara väldigt, väldigt slut. Trots ordentligt med sömn eftersom Milla fått in en, vad jag skulle vilja kalla för, normal sovrutin för sin ålder. (med vissa återfall) Men nu är det så att vi väntar vårt tredje och eftersom jag inte kommit över de här första hemska tre månaderna ännu så lever jag med ständigt illamående och en trötthet som knockar den bäste.

Det är väldigt tidigt fortfarande men vi har valt att berätta för familj och vänner nästan lika snart som vi själva fått reda på varje graviditet. Varför dölja det? Varför gå och må dåligt i smyg? Gömma en växande mage. Jag har aldrig förstått det där med att man inte ska berätta förrän de kritiska 12 första veckorna är över ifall att det blir missfall och man förlorar barnet. Som om det skulle vara något att skämmas över. Som om det skulle vara mitt som mammas fel. Tycker man så får man gärna höra av sig till mig. Hur som helst, dags att ta tag i dagen och försöka hålla sig sysselsatt nog så att fokus kan läggas på annat än illamående. Öppna förskolan är ett bra alternativ för just det ändamålet. Kram

13 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt, stort grattis!!!
    :)
    Hoppas att ditt illamående snart går över!
    Kramar susanna

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till M o dig, Milla o Theo, de bästa syskonen.
    Nu ska bara M piggna till lite, gubbstrutt....

    Kram P

    SvaraRadera
  3. Grattis och du ska se att det snart vänder och du mår prima och bara lyser så där som man som gravid kan göra! Kram, Ida

    SvaraRadera
  4. Stort grattis!!! Kram Sofie, Markus och Melker

    SvaraRadera
  5. Vet du, jag tyckte mig se det när vi träffades utanför turistbyrån men jag vågade inte fråga, ler. Med tanke på att jag var bland de första ut förra omgången så är du förlåten den här gången
    :-)

    Många kramar & lyckönskningar ett kvarter bort!

    SvaraRadera
  6. Tack ska ni ha alla för fina gratulationer. Vem kunde tro att jag skulle bli trebarnsmor (eller fyrbarnsmor beroende på om det bor en eller två där inne just nu). Hua, Slår bort den tanken.

    Lina: Jag var på vippen att berätta, tänkte att du även denna gång skulle vara bland de första att veta men vi kom in på annat.

    Paulina: Gubbstrutten förstår inte vad du menar =)

    Kram tjockBecka

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Vad mysigt för er, hoppas som sagt att illamåendet ger med sig. Kramar S!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad glad jag blir för er skull! Men inte ett dugg avundsjuk på det där illamåendet ;) Kram anja

    SvaraRadera
  9. Åh vad glad jag blir för er skull! Det är ett mirakel att få vänta barn. Men illamåendet skulle man ju klara sig utan, hua! När är det beräknat? Varma kramar från änglamamma Alexandra

    SvaraRadera
  10. Hej Alexandra och tack för gratulationen. Vi är väldigt tidigt ute med att berätta och har inte varit hos Mvc för att få datum ännu men har jag räknat någorlunda rätt blir det bebis i slutet på Maj. Kram Becka

    SvaraRadera