fredag, november 06, 2009

Konstant hungrig

Milla skötte natten relativt bra och jag var bara uppe två gånger, så idag känner jag mig nästintill utvilad. Stackars Martin fick dock ta skriktimmen runt midnatt men mer skrik än så blev det alltså inte.

Fredagen bjuder på lite träning (har några kilo kvar att försöka bli av med inför brudklänningsprovningen) och framåt kvällen får vi storbesök av glada vänner. Så mer fika och skitsnack alltså. Har haft besök varje kväll den här veckan men det är skönt att få lämna bort liten till andras armar emellanåt speciellt som hon verkar trivas där.

I övrigt är jag konstant hungrig eftersom jag inte alls kommit in i den här mjölkproteinförbjudna dieten som jag påtvingats. Har cravings efter allt jag numera inte får äta men det är väl lite typiskt mig att vilja ha det jag inte kan få. Om någon av er har något bra tips på mat utan mjölk- eller soyaprotein tar jag tacksamt emot.

Enligt nyheterna idag ska gravida och föräldrar som förlorat barn eller anhörig få ersättning från försäkringskassan. Även om antalet dagar inte är stort nog (tror det var tal om tio dagar) om man förlorat sitt barn så är det ändå något. Vår erfarenhet av sjukvården vad gäller sjukskrivning pga nedstämdhet till följd av ett barns bortgång är inte den bästa. Kommentarer så som "Är det inte dags att gå vidare" och "att jobba är ett bra sätt att tänka på annat", efter endast två månader gör mig fortfarande upprörd. Två månaders sjukskrivning var inte nog för min del och första månderna på jobbet var riktigt jobbiga.

Ha en underbar helg. Kram

1 kommentar:

  1. Hej Becka. Nu är jag tillbaka igen.
    Förstår så väl din upprördhet över dylika uttalanden från Försäkr.kassan. Hur kan man bara veta hur lång tid det tar att komma tillbaka, efter ett barns bortgång? En del hämtar sig aldrig! Och hur ska man orka koncentrera sig på ett arbete? Det låter helt sjukt i mina öron och saknar totalt inblick i vad personen går igenom. Usch säger jag.
    Men jag är så glad över att höra att allt låter så bra och "normalt" hos er.
    Ha en härlig helg.
    Varma kramar från Bibbi i Motala.

    SvaraRadera