måndag, april 20, 2009

Vaakuminrett huvud

Lider av sömnbrist. Har jättesvårt att somna om kvällarna och när man väl somnat har man blivit kissnödig och måste gå upp. Behöver jag säga att det här inte är en engångshändelse utan mer ett mönster under de nattliga timmarna. Är det någon slags träning inför ankommande bebis för i så fall vill jag bara säga att jag vet vad som väntar. Dessutom var det enormt många vakna timmar och vakande nätterna när Theo var sjuk så jag vet hur det känns att lida av sömnbrist. Min kropp behöver inte mer träning på det.

Värre kan det väl vara kanske men måste få klaga lite. Hoppas på att mönstret bryts i natt. Vore skönt med en hel natts sömn för en gångs skull så man slipper komma till jobbet med ögon som står i kors och ett vaakuminrett huvud. Inte för att jag för tillfället behöver huvudet här på jobbet. Min nuvarande arbetsuppgift är inte så tankekrävande om jag uttrycker mig så.

Hörs i morgon. Kram

4 kommentarer:

  1. Hej Rebecka!

    Fick för bara några dagar sedan veta överraskande, men goda nyheter av Paulina; att du och Martin är tillsammans igen och även ska ha en liten bebis!! och jag blev så himla glad för er skull! Jag hänger visst inte alls med..
    Jag har alltid tyckt om Martin, och sedan i somras då jag träffade dig var det lätt att tycka om dig också :)
    Så även jag inte känner dig så väl vill jag bara ge mina lyckoönskningar till er båda och ni ska veta att jag ser upp till människor som ni, starka och kärleksfulla människor.
    Tack också för det stöd i somras då det var kaos i mitt huvud. De små orden du sa hjälpte mig då ingen annan var där.
    Och din blogg ger säkert dig en avlastning och kunna få ner vad dina tankar vandrar runt i för spår, men samtidigt
    hjälper det nog också andra att få stöd då du skriver så bra saker. Paulina skickade mig länken och jag behövde bara läsa några rader och genom det, och också att jag känner er, kändes ett starkt hopp.
    Jag har under ett år mått dåligt p.g.a. diagnos av en kronisk sjukdom, mediciner och sjukhusbesök som också lett till psykiska svårigheter.
    Även du skriver om tråkiga saker så ger du hopp och en styrka till mig. Att livet går vidare trots tragiska händelser.
    Vill också säga att jag inte brukar gå till kyrkan :), men va där för ett tag sen på en konsert och tänkte på er söta Theo, så tände ett ljus för honom.
    Bilderna du har på honom visar ju verkligen hur trygg han var med er. Han älskade er verkligen! Ni var underbara föräldrar åt Theo och kommer bli minst lika bra denna gång! Och Theo blir en stolt storebror :)
    Så grattis till bebis och lycka till med allt! Hälsa Martin så jättemycket också. Många Kramar från Paulinas syster Erika <3

    SvaraRadera
  2. Inatt tänkte jag snarka lite o oja mig över min axel tror jag.....;)

    Chefen

    SvaraRadera
  3. Om du vill Becka så kan du skicka bort Martin till hotellet och du slipper snarkningarna och förhoppningsvis så får du sova en hel natt :-)

    SvaraRadera
  4. Haha, vet inte om det räcker med avståndet mellan mig och Grand. kommer höra snarkningarna ändå. Men ett riktigt bra förslag Lina.

    Och Erika, tack så jätte mycket för ditt inlägg. Vet att du är en stark tjej, det måste ligga i släkten för du har en underbart stark storasyster. Tack själv för trevligt sällskap på bröllopet. jag gjorde bara vad du säkert hade gjort för mig om rollerna var omvända.

    Ta hand om dig och hör gärna av dig igen. kram Becka

    SvaraRadera