måndag, mars 09, 2009

Föränding ger nya möjligheter

Det händer mycket i mitt liv just nu. Saker som förändrar både litet och stort. Jag är inte rädd för förändringar men det tar ändå ett litet tag att anpassa sig. Det här lilla taget är ändock ganska skrämmande eftersom man helt saknar kontroll. Ofta reagerar jag med att bli arg över att tryggheten i det välkända försvinner men i slutändan försöker jag se förändringarna som nya möjligheter. Möjligheter som annars kanske hade gått mig förbi.

Igår hade jag en jobbig kväll med illamåendet, plus att det var mycket Theo tankar. Jag har jobbiga flashbacks när han fick sina kramper. Fruktansvärt jobbiga kramper som man helt handfallet bara kunde stå och se på tills de släppte. Läkarna sa att han i stort sett tappade medvetandet när han fick sina kramper men jag är fortfarande skeptisk. Jag hoppas att de har rätt men hans blick sa något annat. Han var så rädd, förstod inte vad som hände och tappade helt kontrollen över sig själv när hans lilla kropp svarade på hjärnans aktivitet. Han kämpade så länge. Önskar jag hade ens lite av hans styrka.

Idag tänker jag på min mormor som ligger på operationsbordet för ett stort ingrepp. Jag tänker på Jessica som också genomgår förändringar just nu. Hoppas du läser det här Jessica. Du är stark och står stadigt. Jag är inte ett dugg orolig för dig även om jag vet att det är kämpigt just nu. Men du vet att vi finns här hela högen om du skulle ramla. Vi är många som kan hjälpa dig upp.

Jag har ingen förkärlek till måndagar. Jag ser dom mest som ett ont måste som man bör ta sig igenom för att komma till de lite "roligare" veckodagarna. Min måndag har ändå, hittills, inte varit allt för "trälig". Hoppas det håller i sig.

2 kommentarer:

  1. På en av alla mina kylskåpsmagneter står det "Den som är rädd för förändringar är också rädd för livet". Jag vet att den syftar till andra saker än vad ni har gått igenom men ändå. Meningen är bra.

    För att svara på din "lite roligare veckodagar" så undrar jag om det är Mingel-Munken"-dags på fredag?

    SvaraRadera
  2. Ja nu var det på tok för länge sen det var Mingel Munken så det tycker jag vi kör på...Becka

    SvaraRadera